Блог

Останні два місяці у мене тісно переплелися з різного роду виставками: відвідав виставку в Німеччині та Києві і окрилений "маркетинговою романтикою" таких подій, вирішив взяти участь у подібному заході у Львові уже як учасник. Виставка стосувалася техніки для сільського господарства і проходила на площах виставкового центру "Шувар-Експо". Оскільки наш бізнес безпосередньо стосується даної тематики - ми багато продаємо мастильних матеріалів для потреб фермерських господарств Західної України - я покладав чемалі надії на даний захід як один з основних "проривних" маркетингових інструментів на цей сезон.

Владнавши усі подробиці з організаторами, замовивши футболки, банери, роздатковий матеріал, я з нетерпінням очікував дня "Ч", коли ми з командою вирушимо не просто на Шувар за картоплею, а на Шувар-Експо (!) за новими контактами, клієнтами, досвідом. І ось настав довгоочікуваний вівторок - день початку виставки. Оскільки офіційне відкриття було заплановане на 11:00 ранку, я вирішив прибути на місце о 10:00, щоб ще мати час на організаційні моменти. Звісно, що моя команда мала прибути раніше, щоб встановити та розкласти усе необхідна на стенді. Контрольний дзвінок о 9 ранку уже заклав у мене зерно сумніму щодо якості організації - виставка проходила на 3 поверсі, а єдиний ліфт зранку не працював. Усі експонати треба було транспортувати вручну сходами на 3 поверх!

Приїхавши на місце проведення виставки - Виставковий центр "Шувар", я зрозумів, що це все той ж Шувар - мурашник-клоака на Сихові (житловий район Львова). Одразу при в’їзді стало зрозуміло, що виставковий бізнес для цієї структури є побічним: паркувальні місця для учасників не були виділені, обладнання, що виставлялося на вулиці було майже в перемішку з бусами торгашів, які зранку закуповували товар для своїх яток в інших районах Львова, як я уже згадував, ліфт зранку ніхто не запустив. Особливістю місця проведення є те, що сама виставка відбувається на третьому поверсі в приміщенні, де на першому поверсі розташований павільон з сирим м’ясом та копченостями. Усіх, хто навіть свідомо завітав на виставку (забігаючи наперед скажу, що таких були одиниці), зустрічав вбивчий запашок ковбас та шинки і уже про будь-який інтерес до сільськогосподарського приладдя годі було й думати.

Окремо варто зупинитися на відвідувачах даного заходу: 70% - це зіваки, які прийшовши купити кусень ковбаси, не полінувалися піднятися 2 поверхи вище, щоб переглянути усі передові новинки сільського машинобудування; 20% - псевдо-фермери, які планують перейти з садіння картоплі "під коня" на садіння картоплі "під мотоблок", 5% - збирачі макулатури, яким байдуже яка тематика виставки, головне побільше роздаткового матеріалу і лише не більше 5% відвідувачів, які знали, чому прийшли і що шукають. Якщо врахувати, що загалом стенд відвідало не більше 100 осіб, то дійсно вартих уваги було 5 осіб. Враховуючи вартість участі та інші витрати, то ціна одного контакту перевалює за 1000 грн. Наразі це абсолютний рекорд серед усіх маркетингових заходів, до яких ми вдавалися... Львів, як завжди, на висоті - абсолютна маргінальність за реальні гроші!

 Ігор Маркуц

Член Комітету підприємців львівщини

 



Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0