Блог

Я мало писав в цьому розділі останнім часом - займався налагодженням процесів та мікроменеджментом на фірмі. Щоразу, аналізуючи ефективність, розумів, що є ще поле для вдосконалення. Однак, на минулому тижні мав нагоду спостерігати процес однієї продажі, що дало мені поштовх до серйозніших роздумів щодо ефективності ведення малого бізнесу загалом і "сприяння" в цьому зі сторони державної бюрократичної машини.

 Хронометраж процесу: розмова по телефону менеджера з потенційним клієнтом, переконування купувати наш продукт, отримання усного замовлення - 10 хв. Задіяно дві особи - менеджер і клієнт. Отримання усіх можливих реєстраційних документів клієнта, передавання їх факсом (електронна пошта відома ще не усім в Україні) - 40 хвилин. Задіяно 4 особи - менеджер та секретар з нашої сторони, бухгалтер та секретар зі сторони клієнта. Внесення даних клієнта в бухгалтерську програму, перевірка даних клієнта через бази даних на сайті Податкової адміністрації України - 20 хвилин. Задіяна одна особа - секретар. Виписка рахунку та передача його факсом клієнту - 10 хв. Задіяно 3 особи - менеджер, секретар наш та секретар клієнта. Очікування оплати зі сторони клієнта, уточнення факту оплати та приблизного часу транзакції - 10 хв (два дзвінка менеджера). Задіяно дві особи - менеджер та бухгалтер клієнта. Підтвердження факту оплати (виписка з банк-клієнту), оформлення усіх необхідних документів для передачі товару (договір, накладна, податкова накладна), підписання усіх документів, штампування усіх документів. Сюди також врахуємо час на передачу товару на стороні клієнта (оформлення довіреності, підписання договору, підписання накладної) - 60 хвилин. Задіяні мінімум 6 осіб - менеджер, бухгалтер, директор зі сторони продавця і бухгалтер, комірник, директор зі сторони покупця. Реєстрація податкової накладної в ЄБПН (окрема тема) - 15 хв (вважатимемо, що сервер не підвис черговий раз). Задіяна одна особа - бухгалтер.

Якщо не будемо враховувати час та вартість доставки товару клієнту - віднесемо цей процес до логістики, то загалом до даного етапу було використано 5,42 годин робочого часу та задіяно 8 різних осіб. З нашого боку (продавця) було використано 3,25 годин робочого часу та задіяно 4 особи. Якщо вважатимемо, що середня заробітна платня становить 2 500 грн в місяць, то на даний процес з нашого боку було потрачено 48,36 грн. Якщо врахувати, що ми прагнемо заробляти хоча б на рівні Східної Європи (10 000 грн/міс), то такий процес коштуватиме 193,45 грн.

Дохід від даної продажі для моєї фірми становив орієнтовно 450 грн. З них 11% - витрати лише на документальне оформлення продажі (не враховуючи вартості зв’язку, канцтоварів, витратних матеріалів). До цього треба врахувати, що з даної суми потрібно відрахувати адміністративні витрати, витрати на доставку товару, винагороду менеджеру, витрати на зберігання товару, вартість залученого капіталу, податкове навантаження. Скільки таких операцій потрібно здійснити за місяць, щоб даний бізнес був цікавий власнику з точки зору інвестування капіталу? Якою ефективною повинна бути команда, щоб здійснити неймовірну кількість операцій за місяць, враховуючи, що на кожну операцію затрачається мінімум 3 людино-години.

Споглядаючи на усі дії теперішньої влади для "полегшення ведення бізнесу" та "покращення" інвестиційного клімату, можна зробити простий висновок - малий та середній бізнес в Україні не цікавий навіть власникам цього бізнесу! 

Ігор Маркуц

Член "Комітету підприємців львівщини"



Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0